Методичні рекомендації щодо єдиного орфографічного режиму

/Files/images/reklami_anmats/7057.gif

З метою забезпечення дотримання єдиного орфографічного ре­жиму у школі рекомендуємо:

1. Для виконання всіх видів робіт учням мати таку кількість робочих зошитів:

з іноземної мови - по 2 зошити та один для словника (4-11 кл.);

з української мови у 1-9кл. - по 2 зошити, у 10-11 кл. – 1 зошит;

з української літератури – 1 зошит;

з математики: у 1-6-х класах - по 2 зошити, у 7-9-х класах - по 2 зошити (1 - з алгебри, 1- з геометріі), у 10-11-х класах ­по 2 зошити (1- з алгебри і початків аналізу, 1 - з геометріі);

• хімії, біології - по 2 зошити (l - для виконання класних і домашніх навчальних робіт та розв'язування задач, 1 - для оформ­лення практичних робіт, практикумів);

• з фізики - 2 зошити (l - для виконання класних і домашніх навчальних робіт та розв'язування задач, 1 - для оформ­лення лабораторних робіт, практикумів);

• з географії, природознавства, історії, суспільствоз­навства, астрономії, креслення, інформатики, факультативних за­нять, захисту Вітчизни - по 1 зошиту;

• з музики – 2 зошити, з них 1- нотний зошит.

2. Для контрольних робіт з українсь­кої, іноземної мови і літератур, математики, фізики, хімії, географії, біології, інформатики виділити спеціальні зошити.

3. Встановити такий порядок ведення зошитів:

3.1. Записи в зошиті виконувати кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками (для оформлення таблиць, схем тощо використовувати простий олівець).

Охайно виконувати підкреслення, креслення, умовні по­значення простим олівцем або ручкою чорного кольору.

3.2. Писати в зошитах акуратно, чітко.

3.3. Уніфікувати підписи на обкладинках зошитів, словників:

Зошит
для робіт
з української мови
учня 2 класу
Водяно-Лоринської ЗОШ І-ІІ ступенів
Баци Олександри
Зошит
для контрольних робіт
з української мови
учня 2 класу
Водяно-Лоринської ЗОШ І-ІІ ступенів
Баци Олександри

3.4.Зошити підписувати мовою, що вивчається.

3.5. У зошитах з іноземної мови записувати дату та вид роботи так, як це прийнято у країні, мова котрої вивчається (словами назву дня тижня, число і місяць), наприклад:

Wednesday, thetenthof December

Class work (Homework)

Ex. 3, p. 4

У зошитах з інших предметів у 5-9-х класах (фізика, хімія, біологія, історія, інформатика, географія, природознавство, астрономія, креслення, захист Вітчизни, музика та математика) дату записувати словами, в окремому рядку вказувати, класна чи домашня робота, зазначати назву теми уроку, вид роботи, назву зв'язного тексту наприклад:

Десяте вересня

Класна робота

Підрядне з’ясувальне речення

Вправа 126 (Задача 237)

У 10-11-х класах у робочих зошитах – інше оформлення: на березі зазначають дату цифрами, крім української мови (дата записується словами).

У зошитах для контрольних робіт в усіх класах записується лише дата й тема, у межах якої виконується контрольна робота:

Перше жовтня

Квадратні корені

3.6. У зошитах з української, російської мов та літератур запису­вати вид роботи, одним рядком нижче - її назву, наприклад:

Диктант Переказ

Проліски Літечко

Це стосується і невеликих зa обсягом робіт, які виконуються в зошитах для класних і домашніх робіт.

3.7. Після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.

3.8. Дотримуватись абзаців. Між датою і заголовком, назвою виду роботи і заголовком, а також між заголовком і текстом у зошитах з yкpaїнської та іноземної мов рядка не пропускати. У зошитах з математики між цими записами пропускати одну клітинку. Між останнім рядком тексту однієї письмової роботи і датою або заголовком (назвою виду) наступної роботи у зошитах з україн­ської та іноземної мов пропускати два рядки, у зошитах з математики, біології, хімії, фізики, астрономії, географії, природознавства, інформатики, економіки - чотири клітинки

3.9. Не бра­ти неправильно написаних знаків, літер, слів, цифр у дужки.

4. Встановити такий порядок перевірки письмових робіт учителем:

4.1. Усі виправлення, помітки й записи в учнівських роботах слід виконувати ручкою з червоним чорнилом.

4.2. Виявлені помилки у 5 – 9 класах позначають так: на вивчені вже правила підкреслюють горизонтальною рискою або виправляють (в учнів з середнім та початковим рівнем навчальних досягнень); помилки на ще не вивчені правила виправляють, підкреслюючи їх скісною рискою й надписують потрібні літери, слова, речення, цифри, але не враховують при остаточному визначенні оцінки.

4.3. Зошити учнів, у яких виконуються навчальні класні і до­машні роботи, перевіряти:

• з математики у 1-4-х класах­ після кожного уроку в усіх учнів; у 5-9-х класах - після кожного уроку тільки в учнів з початковим рівнем навчальних досягнень, у решти - не всі роботи, а тільки найбільш важливі, але з таким роз­рахунком, щоб раз на тиждень перевіряти зошити всіх учнів (з математики у 7-9-х класах - один раз на два тижні); у 10-11-х класах з математики, української мови - 2 рази на місяць в учнів з початковим рівнем навчальних досягнень, у решти - найбільш важливі роботи (зага­лом зошити в усіх учнів перевіряти 1 раз на місяць);

• з іноземної мови у 5-6-х класах - після кожного уроку; у 7-11-х класах - після кожного уроку тільки в учнів з початковим рівнем навчальних досягнень; не всі роботи, а тільки найбільш важливі - в учнів із високою успішністю (з таким розрахунком, щоб один раз на два тижні виставляти оцінки всім учням); у 10-11-х класах - не менш як один раз на місяць; зошити-словники – один раз на квартал;

• з літератури у 5-9-х класах - не менш ніж два рази на місяць; у l0-11-х класах - не менш ніж один раз на місяць;

• з історії, географії, біології, фізики, хімії, інформатики, крес­лення, астрономії - вибірково, але з таким розрахунком, щоб кож­ний зошит перевіряти не менше ніж один-два рази на квартал.

4.4. Оцінку за ведення зошитів з української мови та обох літератур, іноземної мови та математики виставляти у класний журнал кожного місяця. Виставляючи оцінку за ведення зошита, слід враховувати такі критерії: наявність різних видів робіт, грамотність (якість виконання робіт), охайність, уміння правильно оформляти роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).

4.5. Обов'язково оцінювати всі контрольні та практичні роботи із внесенням балів до класного журналу. За самостійні навчальні письмові робо­ти також виставляти оцінку в журналі (допускається виставлення оцінок не всім учням).

4.6. Учнівські роботи над помилками виконувати у робочих зошитах (1-4 кл.), зошитах з контрольних робіт у 5-11 кл.

4.7. При перевірці письмових робіт з мов, математики та іншихпредметів у 1, 2 (І семестр) класах використання умовних символів і штампів як замінників бальної шкали не допускається. Після перевірки роботи на сторінці зошита вчитель можез робити записи словесної оцінки результатів конкретної дії, роботи.

5. Ведення всієї шкільної доку­ментації здійснювати чорнилами чорного кольору.

Кiлькiсть переглядiв: 2326