Методична робота у Водяно-Лоринській філії Возсіятського ліцею – це спеціальний комплекс практичних заходів, які ґрунтуються на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду і спрямовані на всебічне підвищення компетентності і професійної майстерності кожного вчителя. Цей комплекс орієнтований перш за все на підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу, а в кінцевому результаті – на підвищення якості й ефективності освітнього процесу.
НАУКОВО - МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА:
Краєзнавство - як складова створення умов для всебічного розвитку особистості, самовираження, спонукання її до саморозвитку.
Реалізація функцій управління системою науково-методичної роботи філії:
1) функція планування:
ü важливий підготовчий етап методичної роботи, яка полягає у визначенні системи заходів, що забезпечать досягнення найкращих результатів;
ü визначення мети, складання плану роботи різних ланок ;
2) організаційна функція:
ü проявляється в діяльності, пов’язаній з удосконаленням структури методичної роботи, змісту діяльності різних її складових;
ü організація виконання річного плану, організація виконання плану керівництва і контролю;
3) діагностична функція:
ü вимагає регулярного вивчення ступеня розриву між реальним рівнем компетентності педагогів, що виявляється в узагальненому результаті їх праці, та вимогами суспільства до якості діяльності конкретних працівників освіти в умовах розбудови української національної школи;
ü вивчення якості викладання предметів. Діагностування, узагальнення результатів досліджень;
4) прогностична функція:
ü вимагає визначення знань та умінь, необхідних педагогам у майбутньому;
ü планування, моделювання, проектування, управління упровадженням нових ресурсів, проведення теоретичних семінарів;
5) моделююча функція:
ü полягає у розробці принципово нових положень навчально-виховної роботи в філії, у формуванні та впровадженні моделей передового досвіду, їх експериментальній перевірці, після якої вони можуть бути використанні як зразки для впровадження;
6) відновлювальна функція:
ü передбачає відновлення частково забутих або втрачених учителями знань після закінчення педагогічного навчального закладу – тобто забезпечення педагогів інформацією;
7) корегуюча функція:
ü спрямована на виправлення в діяльності педагогів недоліків, пов’язаних з використанням застарілих методик, що не відповідають вимогам сучасності;
ü використання досліджень, психологічна робота, пошук нових форм та методів роботи;
8) пропагандистська функція:
ü спрямована на інформування педагогів, їх агітацію щодо впровадження у практику досягнень науки, передового педагогічного досвіду, створення відеотеки педмайстерності, участь у виставках, семінарах, випуск друкованої продукції;
9) координуюча функція:
ü циклограми роботи, раціональне обєднання всіх видів діяльності;
10) контрольно-інформаційна функція:
ü полягає в утворенні і підтримці стабільного зворотнього зв’язку, в оцінці відповідності наслідків методичної роботи плановим завданням та нормативним вимогам – тобто аналіз кількісних та якісних змін, що відбуваються в діючій системі, здійснення зворотного зв’язку.
Провідна форма організації методичної роботи:
Провідною формою організації науково – методичної роботи є методичні об’єднання вчителів, робота яких сприяє створенню умов для удосконалення педагогічної майстерності вчителя.
Методичні об'єднання (МО)
Методичні об’єднання перебувають ніби у фокусі, в якому збігаються «промені» всіх інших форм підвищення кваліфікації: самоосвіта, наставництво, семінари, конференції.
Напрямки роботи МО:
організація безперервного підвищення науково-теоретичної та методико-технологічної компетентності фахівців;
розробка внутрішніх освітніх стандартів;
проведення внутрішньої атестації співробітників;
відбір підручників та методичної літератури;
організація позакласної роботи з предмета, в тому числі олімпіад, конкурсів, предметних тижнів, свят тощо.
Функції МО:
- Робота МО організовується на основі плану роботи школи, рекомендацій рай методкабінетів, методичної теми, прийнятої до розробки педагогічним колективом, з урахуванням індивідуальних планів професійної самоосвіти вчителів;
- МО вчителів здійснює свою діяльність в різних формах, зокрема на засіданнях, де аналізується або приймається до уваги рішення задач;
- МО вчителів може організувати семінарські заняття, цикл відкритих уроків із заданої і визначеної тематики;
- Одним з функціональних обов’язків МО є розробка системи позакласної роботи з предмету, визначення її напрямку, ідеї.
- Саме завдяки розподілу функцій внутрішкільного контролю між адміністрацією та МО склалася система творчої діяльності педагога. Результатом такої діяльності стали цікаві надбання з питань упровадження та використання комп’ютерної підтримки уроків різних напрямків, реалізації завдань особистісно-зорієнтованого навчання.
- В школі створена атмосфера доброзичливості, без напруження, підвищується розумова та творча активність, здатність до пошуку. Вчителі й учні активні співучасники творчого процесу.
Планування методичної роботи ґрунтується на:
• нормативно-правовому забезпеченні освіти;
• результатах моніторингу роботи навчального закладу за минулий навчальний рік;
• діагностичних даних щодо рівня компетентності педагогічних кадрів;
• потребах учнів і батьків.